In deze activerende workshop duiken leerlingen van de derde graad secundair onderwijs in de grillige schrijfprocessen van auteurs. Verlamd door perfectionisme? Onvoldoende focus om echt door te schrijven? Een afwijsbrief van een uitgeverij? In team proberen de leerlingen vijf fictieve auteurs langs allerhande blokkades te coachen op hun pad naar succes. Maar hoe hef je die blokkades op? Daarvoor halen de leerlingen inspiratie bij de vele oude en recente auteurs uit het rijke archief van het Letterenhuis.
Deze grillige workshop van 2 uur maakt de literaire wereld tastbaar: het is een wereld van feedbackrondes, networking en schrijfretraites, recensies en publicaties, maar bovenal van mensen, één voor één met twijfels en angsten.
Gewapend met alle inzichten leggen de deelnemers in het laatste deel van de workshop hun eigen blokkades bloot: wat blokkeert mij eigenlijk nog om mijn eigen verhaal te maken?
De leerlingen leren o.a.
- dat maakprocessen grillig zijn en het veerkracht vraagt om steeds opnieuw te proberen.
- om hindernissen te ontleden die je als maker ervaart en zoeken inspiratie voor 'coping mechanisms' door te lezen.
- om open te staan voor literatuur van oude en recente makers, en zich te laten verwonderen door zinnen.
- om te reflecteren over wat hen zelf blokkeert in hun eigen proces.
- over de rol en het belang van het Letterenhuis voor zij die een verhaal willen maken.
Praktisch
- derde graad secundair
- duur workshop: 2 uur
- tarief: € 100
- reserveer via Experience Antwerp
- maximum 25 leerlingen per gids
Deze workshop wordt ontwikkeld in co-creatie met de learning designers van Oetang.